Regulamin
Regulamin korzystania z usług przewozowych firmy Jardan
§ 1
Podstawa prawna
- Niniejszy regulamin ustala się na podstawie upoważnienia z art. 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. - Prawo przewozowe (Dz. U. z 1995r. Nr 119, poz.575 z późn.zm. ).
- Regulamin określa warunki obsługi podróżnych, odprawy oraz zarobkowego przewozu osób i bagażu, wykonywanego przez przewoźnika.
- Regulamin stosuje się do zarobkowego przewozu osób i bagażu w krajowym i międzynarodowym transporcie drogowym, w zakresie obejmującym przewóz regularny oraz przewóz okazjonalny.
- Uregulowania przyjęte w niniejszym Regulaminie stosuje się w ścisłym powiązaniu z przepisami ustawy Prawo przewozowe oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie tej ustawy, ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2004 r., nr 204, poz. 2088 i nr 273, poz. 2703) oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy i przepisami Kodeksu Cywilnego.
§ 2
Definicje
Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
- przewóz okazjonalny - przewóz osób, który nie stanowi przewozu regularnego ani przewozu regularnego specjalnego;
- pojazd - autobus,bus lub inny pojazd samochodowy, którym wykonywany jest przewóz,
- bagaż - wyodrębniona rzecz (lub zbiór rzeczy) stanowiąca własność prywatną towarzyszącą Pasażerowi (lub załodze pojazdu) w trakcie przewozu, zarówno ujawniona jak i nieujawniona;
- bilet - dokument upoważniający do przewozu oznaczonej w nim osoby na wskazanej trasie, w określonym terminie oraz za określoną cenę za przejazd;
- Venture Bus - przedsiębiorstwo Venture Bus Licencjonowany Przewóz Osób Damian Sobkowiak z siedzibą w Gliwicach, przy ulicy Gwiazdy Polarnej 54/100, NIP 969-147-90-90,
- Operator Serwisu - przedsiębiorstwo Venture Bus Licencjonowany Przewóz Osób Damian Sobkowiak z siedzibą w Gliwicach, przy ulicy Gwiazdy Polarnej 54/100, NIP 969-147-90-90,
- firmy partnerskie - krajowi i zagraniczni przewoźnicy, którym Venture Bus zgodnie z art. 5 prawa przewozowego powierzył wykonywanie przewozu, obsługujący jazdy na trasie, wymienieni w rozkładzie jazdy oraz na tablicach umieszczonych w pojazdach;
- cennik – cena za wykonanie usługi przewozowej jest kwotą brutto w jedną stronę od jednej osoby.
- pasażer - osoba fizyczna, przewożona, bądź mająca być przewożoną na podstawie ważnego biletu;
- użytkownik - podmiot posiadający co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, składający zamówienie określające warunki umowy, na podstawie której Strony będą zobowiązane do świadczeń wynikających z Umowy;
- Przewoźnik - Venture Bus, wykonujący przewóz pasażerów na podstawie licencji na wykonywanie przewozu osób lub w imieniu którego przewozów dokonują firmy partnerskie;
- przewóz - usługa transportu dokonywana w ramach krajowych i międzynarodowych przewozów regularnych i okazjonalnych, realizowanych przez przewoźnika;
- rozkład jazdy - informacje o trasach linii, miejscach i terminach odjazdów i przyjazdów oraz inne niezbędne do prawidłowego korzystania z usług przewozowych, wydawane przez Venture Bus ze wskazaniem okresu ich obowiązywania; rozkład jazdy nie stanowi oferty handlowej;
- umowa o przewóz - umowa zawarta między przewoźnikiem a pasażerem, poprzez kupno biletu od Przewoźnika bądź biura podróży, które jest przedstawicielem przedsiębiorstwa, na podstawie, której przewoźnik zobowiązuje się za wynagrodzeniem, na podstawie cennika, dokonać przewozu pasażera zgodnie z rozkładem jazdy i Regulaminem.
§ 3
Zawarcie umowy przewozu i bilet
- Przewozy drogowe wykonywane są przez Przewoźnika samodzielnie lub przy udziale firm partnerskich.
- Zawarcie umowy przewozu wymaga nabycia przez pasażera, przed rozpoczęciem przewozu, odpowiedniego biletu na przejazd.
- Kupno biletu oznacza przyjęcie postanowień niniejszego Regulaminu przewozu oraz zawarcie umowy na przewóz, której stronami są Pasażer oraz Przewoźnik zgodnie z danymi umieszczonymi w rezerwacji przejazdu.
- Nabywca biletu zobowiązany jest do weryfikacji poprawności danych.
- O ile nie ogłoszono inaczej, cena biletów określana jest na podstawie cennika obowiązującego w dniu sprzedaży biletów. Cena biletu może być uiszczona w Euro wg kursu ustalanego przez Przewoźnika.
- Nie dokonuje się zwrotu opłat pobranych za bilet w przypadku jego niewykorzystania.
- Bilet promocyjny FIRST MINUTE - nie podlega zmianie terminu wyjazdu i obowiązuje tylko z wyznaczonych przez Przewoźnika przystanków.
- Przewóz uważa się za rozpoczęty z chwilą, gdy pojazd, w którym znajduje się pasażer ruszy z miejsca odjazdu.
§ 4
Ograniczenia przewozu
- Przewoźnik jest zwolniony od obowiązku przewozu, jeżeli:
- zachodzą uniemożliwiające przewóz okoliczności, których Przewoźnik nie mógł uniknąć ani zapobiec ich skutkom,
- Pasażer nie zastosował się do przepisów przewozowych, jest pod wpływem alkoholu lub jest agresywny do innych pasażerów bądź kierowcy.
- ze względu na przedmiot przewozu nie ma możliwości jego wykonania przy użyciu posiadanych środków i urządzeń transportowych,
- Przewoźnik nie dysponuje dodatkowym fotelikiem ochronnym, a jego zastosowanie jest obowiązkowe z uwagi na wiek lub wzrost pasażera zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 2007 r. prawo o ruchu drogowym,
- w innych przypadkach wskazanych w niniejszym regulaminie.
- Przewoźnik ma prawo odmowy przewozu Pasażera, który:
- nie przestrzega warunków określonych w umowie przewozu lub w regulaminie;
- znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub środków odurzających;
- znajduje się w stanie wskazującym, iż jest chory, a skutki tej choroby mogą zagrażać współpasażerom;
- zachowuje się w sposób uciążliwy dla współpasażerów;
- nie stosuje się do przepisów celno-dewizowych, bądź nie został wpuszczony do kraju przez władze imigracyjne;
- przewozi rzeczy, których przewóz jest zabroniony w przypadkach określonych w niniejszym regulaminie lub innych przepisach krajowych i międzynarodowych,
- przewozi rzeczy, które ze względu na ilość lub rodzaj wymagają dłuższej odprawy granicznej i tym samym mogą powodować opóźnienia w odprawie pojazdu z granicy.
- Przewoźnik ma prawo odmowy przewozu pasażera, który nie posiada ważnego wymaganego biletu, dokumentu wymaganego do przekroczenia granicy oraz innego koniecznego dokumentu upoważniającego do przewozu.
- W przypadku niemożności kontynuowania przewozu, Przewoźnik podejmie wszelkie kroki zmierzające do zapewnienia zastępczego środka transportu.
- Przewoźnik ubezpiecza Pasażera na czas jego podróży. Pasażer objęty jest ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) Przewoźnika. Wszelkie zdarzenia, powodujące jakiekolwiek szkody powstałe poza pojazdem, nie są objęte ubezpieczeniem Przewoźnika.
§ 5
Rezerwacja
- Pasażer może dokonać rezerwacji przejazdu najpóźniej na:
- 12 godzin przed planowaną datą i godzina przejazdu za pośrednictwem strony internetowej Przewoźnika lub telefonicznie.
- w czasie krótszym niż 12 godziny przed planowaną datą i godziną przejazdu telefonicznie +48 784 276 704 lub +48 600 426 476 ( codziennie w godzinach od 10:00 do 19:00)
- Zapłaty za przejazd dokonuje się w formie:
- przelewu internetowego (tzw. e-przelewu),
- zapłaty kartą kredytową,
- zapłaty za pośrednictwem banku lub poczty
- gotówkowej u kierowcy (przed zajęciem miejsca w busie)
- Przewoźnik potwierdza rezerwację poprzez przesłanie wiadomości e-mailem, sms na numer podany w rezerwacji jako nr. kontaktowy bądź telefonicznie, po potwierdzeniu zapłaty za przewóz. W przypadku zapłaty za pośrednictwem banku, poczty potwierdzana zostaje po stwierdzeniu wpływu środków na rachunku bankowym Przewoźnika.
- Jeśli rezerwacja dotyczy osoby wymagającej przewozu w foteliku ochronnym, należy o tym fakcie poinformować Przewoźnika w momencie rezerwacji i najpóźniej na 24H przed wyjazdem.
- Rezerwacje telefoniczne nie podlegają reklamacji.
- Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za
pośrednictwem PayU.pl
§ 6
Zmiana i odstąpienie od umowy przewozu.
- Pasażer może odstąpić od umowy w każdym czasie (anulować przejazd), z zastrzeżeniem ustępu 2.
- W przypadku odstąpienia od umowy:
- Przewoźnik zwraca Pasażerowi uiszczoną opłatę za przejazd pomniejszoną o odstępne w wysokości 20% ceny za usługę przewozową.
- w terminie do 24h przed planowanym odjazdem busa - 50 % ceny za usługę przewozową
- w terminie krótszym niż 3 godziny przed wyjazdem lub nie zgłoszenie się na przejazd Przewoźnik nie zwraca Pasażerowi uiszczonej opłaty za przejazd obciążając Pasażera odstępnym w wysokości 100 % powyższej opłaty.
- bilety promocyjne FIRST MINUTE - nie można dokonywać w nich zmiany daty wyjazdu, obowiązują tylko z wyznaczonych przez przewoźnika przystanków i podanych przez niego kursach - nie dotyczy vip-transferów.
- Zmiana rezerwacji wyjazdu może wiązać się z dopłatą 20% ceny biletu w dniu wyjazdu (nowy termin).
- Zmiana rezerwacji na 12H przed datą wyjazdu wiąże się z dopłatą 50% ceny biletu.
- W przypadku, gdy w miejsce dotychczasowego pasażera ma zostać przewieziona osoba wymagająca przewozu w foteliku ochronnym, zmiany takiej można dokonać najpóźniej na 24 godzin przed planowaną godziną i datą odjazdu.
- Bilety promocyjne nie podlegają zmianie rezerwacji.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach Przewoźnik może zmniejszyć wysokość odstępnego określonego w ust. 2, 4, 5 lub zwrócić 100% kosztu biletu.
- Anulowanie i zmiana rezerwacji odbywa się wyłącznie telefonicznie, poprzez numery 0048 784 276 704 lub 0048 600 426 476.
- Zwrot środków odbywa się poprzez zwrot dokonywany w serwisie PayU.pl, przelew gotówkowy lub przekaz pieniężny.
§ 7
Bagaż
- Pasażer może zabrać jeden duży bagaż (walizkę, torbę) oraz jeden mały podręczny, pod warunkiem, że nie są to przedmioty określone w § 7 ust. 3 niniejszego regulaminu.
- Za nadbagaż może zostać doliczona dodatkowa opłata .
- Pasażer może zabrać do samochodu bagaż podręczny, o ile nie utrudnia on podróży innym osobom.
- Z przewozu wyłączone są:
- przedmioty, które mogą zagrażać bezpieczeństwu w transporcie, stwarzać możliwość wyrządzenia szkody innym pasażerom bądź Przewoźnikowi oraz narażać pasażerów na niedogodności.
- Nie przewozimy przedmiotów wielkogabarytowych (nie wykonujemy przeprowadzek)
- przedmioty, których przewóz jest niedozwolony na podstawie odrębnych przepisów.
- zwłoki i szczątki zwłok ludzkich.
- Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania bagażu określonego w ust. 4, jak również bagażu o nietypowych wymiarach, właściwościach lub masie.
- W razie uzasadnionego podejrzenia przewoźnik może sprawdzić czy zawartość bagażu nie narusza regulaminu.
- Bagaż powinien być odebrany przez Pasażera niezwłocznie po dotarciu do przystanku docelowego.
§ 8
Obowiązki pasażera
- Pasażer winien stosować się do wszelkich związanych z podróżą wymagań, przedstawić ważne dokumenty wjazdowe, wyjazdowe i inne uprawniające do odbycia podróży.
- Kierowca wykonujący Przewóz ma prawo kontroli dokumentów uprawniających do przewozu, a także kontroli bagażu w przypadku, gdy istnieje uzasadnione podejrzenie, iż jego zawartość jest niezgodna z niniejszym regulaminem. Kontroli bagażu dokonuje się w obecności pasażera.
- Pasażer, który odmówi okazania dokumentów wskazanych w § 8 ust. 2 lub uniemożliwi dokonania kontroli bagażu, traci możliwość odbycia podróży. W tym przypadku zwrot opłaty uiszczonej za przejazd nie przysługuje.
- Pasażer dokonuje płatności przed podróżą - przed zajęciem miejsca w busie.
- Pasażer ponosi całkowitą odpowiedzialność za posiadanie ważnych dokumentów upoważniających do podróży oraz przekroczenia granicy, o których mowa w niniejszym regulaminie.
- O ile przepisy kraju docelowego i krajów tranzytowych podróży, lub zapisy w uwagach opublikowanego rozkładu jazdy linii nie stanowią inaczej:
- Dzieci do 10 roku życia muszą podróżować pod opieką osoby dorosłej.
- Osoby w wieku do 18 lat mogą podróżować samodzielnie, lecz muszą posiadać wystawione przez rodziców lub opiekunów na rzecz przewoźnika upoważnienie do przewozu osoby niepełnoletniej.
- W szczególnych przypadkach Przewoźnik może zastosować odstępstwa od zasad opisanych w punktach 7 i 8.
- Pasażer posiadający rezerwację obowiązany jest do stawienia się w miejscu odjazdu uzgodnionym z Przewoźnikiem - na co najmniej 10 min. przed planowanym odjazdem. Nie stawienie się pasażera w miejscu odjazdu jest traktowane jako rezygnacja z przejazdu (koszt rezerwacji biletu nie podlega zwrotowi).
- Niezwłocznie po zajęciu miejsca w pojeździe pasażer ma obowiązek zapiąć pasy bezpieczeństwa.
- W czasie jazdy pasażer powinien zachować rozwagę i ostrożność, a w szczególności nie powinien otwierać drzwi i okien bez zgody kierowcy, wyrzucać przez nie jakichkolwiek przedmiotów oraz wskakiwać i wyskakiwać z pojazdu będącego w ruchu.
- Pasażerowi nie wolno zachowywać się w pojeździe w sposób utrudniający pracę kierowcy i uciążliwy dla współpodróżnych.
- W pojazdach obowiązuje zakaz palenia tytoniu, papierosów elektronicznych, spożywania napojów alkoholowych oraz używania środków odurzających.
§ 9
Przewozy grupowe oraz vip
- Rezerwacji przewozów grupowych oraz VIP należy dokonywać telefonicznie lub mailowo (wycena jest dokonywana mailowo).
- Do przewozów grupowych mogą zostać wykorzystane busy 8-osobowe oraz autobus 17-osobowy.
- Przewozy VIP są wykonywane nowoczesnym samochodem osobowym Ford Mondeo.
- W przypadku przewozów grupowych oraz VIP istnieje możliwość podpisania umowy przewozowej.
§ 10
Zasady odpowiedzialności
- Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia lub odwołania kursów z powodu siły wyższej (np. zamknięcie granic, żywioły, utrudnienia w ruchu drogowym lub na przejściach granicznych, itp.).
- Przewoźnik odpowiada za bagaż pasażera, jeżeli pasażer umieści go w luku bagażowym, bez możliwości sprawowania nad nimi stałego nadzoru, w miejscu wskazanym przez Przewoźnika lub na ten cel przeznaczonym.
- Za bagaż, który pasażer przewozi ze sobą pod własnym nadzorem, Przewoźnik ponosi odpowiedzialność, jeżeli szkoda powstała z jego winy.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności określonej w § 11 ust. 4, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie bagażu powstały z przyczyn występujących po stronie pasażera, niewywołanych winą Przewoźnika, z właściwości towaru albo wskutek działania siły wyższej.
- Za utratę, ubytek lub uszkodzenie pieniędzy, kosztowności, papierów wartościowych albo rzeczy szczególnie cennych Przewoźnik ponosi odpowiedzialność wyłącznie wówczas, gdy pasażer poinformował o właściwościach bagażu przy zawarciu umowy, chyba, że szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Przewoźnika.
- Powstanie szkody, na którą Pasażer został narażony podczas przewozu, powinno być zgłoszone kierowcy, oraz Przewoźnikowi telefonicznie lub drogą elektroniczną (email) w nieprzekraczalnym terminie 24 godzin daty przejazdu.
- Pasażer odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone Przewoźnikowi i innym pasażerom.
- Pasażer odpowiada za zawinione przez siebie, względnie przez osobę pozostającą pod jego bezpośrednią opieką uszkodzenie lub zanieczyszczenie pojazdu, albo innych urządzeń przewoźnika i obowiązany jest naprawić wyrządzoną z tego tytułu szkodę w pełnej wysokości.
§ 11
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Użytkownika podawanych w trakcie rejestracji jest Operator Serwisu. Użytkownik oświadcza, że został poinformowany o celu oraz zakresie przetwarzania danych osobowych przez Operatora Serwisu, prawie wglądu do swoich danych i ich poprawiania, uprawnieniach do żądania zaprzestania przetwarzania danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wynikających z art. 32 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.:Dz.U.2002, nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
- Użytkownik jest administratorem danych osobowych przesyłanych. Użytkownik przesyłając dane osobowe do serwisu powierza ich przetwarzanie Operatorowi Serwisu w zakresie w jakim konieczne jest to do świadczenia usługi przechowywania danych. Dane będą przechowywane przez Operatora Serwisu z zachowaniem środków bezpieczeństwa wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za bezprawne przechowywanie danych przesłanych do Serwisu przez Użytkownika.
- Rejestrując się w Serwisie, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie zebranych danych w celach statystycznych i marketingowych. Na podany e-mail będziemy przesyłali wyłącznie informacje odnośnie systemu i sporadycznie odnośnie innych rozwiązań naszej firmy, ale w każdej chwili Użytkownik będzie mógł zrezygnować z otrzymywania takich e-maili.
- Użytkownik powierza Dane do przetwarzania Operatorowi Serwisu wyłącznie w celu realizacji zobowiązań Operatora Serwisu wynikających z Regulaminu. Wszystkie Dane osobowe wprowadzone są przez Użytkownika do Serwisu z prawem dalszego powierzania tych danych do przetwarzania w celu wyżej opisanym.
§ 12
Postanowienia końcowe
- We wszelkich kwestiach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się postanowienia ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2004 r., nr 204, poz. 2088 i nr 273, poz. 2703), ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz.U. z 2000 r., nr 50, poz. 601 z póź. zm.) oraz ustawy z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz.U. z 1964.nr 16, poz. 93 z poźn. zm.).
- Postanowienia niniejszego regulaminu wchodzą w życie 08.05.2017 r.